Complaint and return

Privatkunder

Öppet köp / Ångerrätt

Du har en lagstadgad ångerrätt på din beställning inom 14 dagar från att du hämtar ut ditt paket. Du som kund står alltid för fraktkostnaden vid öppet köp/ångerrätt.
Öppet köp/ångerrätten gäller endast oöppnade produkter i nyskick, om produkten är öppnad eller har någon skada förbehåller vi oss rätten att dra av skälig kompensation vid återbetalning, eller neka returen. Öppet köp/ångerrätten gäller inte för förbrukningsvaror som förångare/coils eller livsmedelsklassade produkter som e-vätska, förfyllda poddar och engångsvapes.

Så här gör du en retur på öppet köp:

1. Skicka ett mail till info@eciggkedjan.se eller fyll i dina uppgifter nedan, och informera oss om att du vill skicka tillbaka produkter på öppet köp.

2. Ladda ner vårt formulär för öppet köp, skriv ut och fyll i alla uppgifter samt vilka produkter du vill returnera. Du hittar formuläret HÄR

3. Packa ner produkterna, tillsammans med ifyllt formulär och kvitto/följesedel och skicka det till följande adress:
    Eciggkedjan Skandinavien AB, Att: Retur/Återköp, Fågelviksvägen 9, 14553, Norsborg

4. När vi har mottagit paketet så startar vi arbetet med att behandla returen. Detta brukar ta 1-2 veckor. Har vi några frågor så kommer vi att kontakta dig.

5. Vi återbetalar dig för produkterna du har skickat tillbaka.

Reklamation

Om din produkt är trasig direkt ur förpackning eller uppvisar problem inom en viss tid så kan du öppna ett reklamationsärende.
Garantitiden är följande: Startkit: 3 månader, Batterier och moddar: 3 månader, Tankar och Clearomizers: 1 månad, Coils, Förfyllda Poddar, Engångsvapes och E-juice: Ingen garanti.

Så här gör du en reklamation:

1. Skicka ett mail till info@eciggkedjan.se eller fyll i dina uppgifter nedan, och informera oss om att du vill öppna ett reklamationsärende.

2. Ladda ner vårt formulär för reklamationer, skriv ut och fyll i alla uppgifter samt problemen du upplever. Du hittar formuläret HÄR

3. Packa ner produkterna, tillsammans med ifyllt formulär och kvitto/följesedel och skicka det till följande adress:
    Eciggkedjan Skandinavien AB, Att: Retur/Återköp, Fågelviksvägen 9, 14553, Norsborg
Om paketet inte innehåller kvitto/följesedel samt ifyllt formulär kommer reklamationen inte att behandlas.

4. När vi har mottagit paketet så startar vi arbetet med att behandla returen. Detta brukar ta 1-2 veckor. Har vi några frågor så kommer vi att kontakta dig.

5. Vi återbetalar dig för produkterna du har skickat tillbaka om produkterna kvalificerar sig för reklamation/garanti, vi kommer i sådana fall även att kompensera dig för ditt fraktutlägg.

Reklamationen måste utföras enligt överstående punkter för att vi ska behandla det. Om Något steg frångås kommer vi inte att behandla reklamationen.


Företagskunder

Öppet köp / Ångerrätt

Som företag så har du inget öppet köp eller returrätt på en beställning du har gjort. Upptäcker du att du har beställt fel eller inte längre vill ha din beställning så måste du kontakta oss på info@eciggkedjan.se INNAN ditt paket har skickats, så vi kan avbryta ordern.

Reklamation

Om din produkt är trasig direkt ur förpackning eller uppvisar problem inom en viss tid så kan du öppna ett reklamationsärende.
Reklamation av engångs e-cigg måste göras av dina kunder direkt mot oss. Referera dem till denna sida med instruktioner om hur man gör en reklamation.
Garantitiden är följande: Startkit: 3 månader, Batterier och moddar: 3 månader, Tankar och Clearomizers: 1 månad, Coils, Förfyllda Poddar, Engångsvapes och E-juice: Ingen garanti.

Så här gör du en reklamation:

1. Skicka ett mail till info@eciggkedjan.se eller fyll i dina uppgifter nedan, och informera oss om att du vill öppna ett reklamationsärende.

2. Ladda ner vårt formulär för reklamationer, skriv ut och fyll i alla uppgifter samt problemen du upplever. Du hittar formuläret HÄR

3. Packa ner produkterna, tillsammans med ifyllt formulär och kvitto/följesedel och skicka det till följande adress:
    Eciggkedjan Skandinavien AB, Att: Retur/Återköp, Fågelviksvägen 9, 14553, Norsborg
Om paketet inte innehåller kvitto/följesedel samt ifyllt formulär kommer reklamationen inte att behandlas.

4. När vi har mottagit paketet så startar vi arbetet med att behandla returen. Detta brukar ta 1-2 veckor. Har vi några frågor så kommer vi att kontakta dig.

5. Vi återbetalar dig för produkterna du har skickat tillbaka om produkterna kvalificerar sig för reklamation/garanti, vi kommer i sådana fall även att kompensera dig för ditt fraktutlägg.

Reklamationen måste utföras enligt överstående punkter för att vi ska behandla det. Om Något steg frångås kommer vi inte att behandla reklamationen.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.